İngiltere'de Şirket Kuruluşu, Şirket Evrakları, Şirket Online Yetki Kodu, UTR

İngiltere'de Şirket Kuruluşu

Şirket Evrakları (PDF)

İngiltere şirket açma işlemleri tamamlandıktan sonra şirketiniz ile ilgili belgeleri e-posta ile size göndeririz. Bu belgeler şunlardır;

Şirket Sertifikası (Certificate of Incorporation): Şirket kuruluşu tamamlandıktan sonra, Companies House tarafından Şirket Sertifikası (Certificate of Incorporation) verilir. Bu belge, şirketin yasal olarak kurulduğunu gösterir.

Yönetim Kurulu Üyelerinin Bilgileri (Details of Company Directors): Şirketinizin yönetim kurulu üyelerinin bilgileri, Companies House tarafından düzenlenen bir belgede yer alır.

Hisse Senedi Sertifikaları (Share Certificates): Şirket hisselerine sahip olanların hisse senetleri, hisse senedi sertifikaları şeklinde verilir.

Vergi Kimlik Numarası (UTR): Şirketinizin vergi beyannameleri ve ödemeleri için vergi kimlik numarası almanız gerekir. Bu numaray HM Revenue and Customs'dan (HMRC) alınacaktır.

Şirket Online Yetki Kodu

İngiltere'de şirket online yetki kodu, Companies House tarafından sunulan bir hizmet olan "WebFiling" için kullanılan bir güvenlik önlemidir. WebFiling, şirket yöneticilerinin ve muhasebecilerin, Companies House'a çeşitli işlemler yapabilmelerine olanak tanır. Bu işlemler arasında şirket bilgilerinin güncellenmesi, yıllık hesapların sunumu ve şirket değişikliklerinin bildirimi yer alır.

WebFiling'e giriş yaparken, şirket yöneticilerinin ve muhasebecilerin, güvenliği sağlamak için bir online yetki kodu kullanmaları gerekir. Bu kod, şirketin Companies House'a kaydolurken verilen adresine gönderilen bir mektupla sağlanır. Yetki kodu, WebFiling'e ilk giriş yapıldığında girilir ve ardından bir şifre belirlenir. Daha sonra, bu şifre ile WebFiling'e her girişte kullanılır.

Bu online yetki kodu, şirket yöneticilerinin ve muhasebecilerin şirket bilgilerini güncelleme, beyanname sunma ve şirket değişikliklerini bildirme işlemlerini güvenli bir şekilde yapmalarına olanak tanır.

UTR

İngiltere'de UTR (Unique Taxpayer Reference), her şirketin HM Revenue and Customs (HMRC) tarafından vergi beyannamelerinde ve ödemelerinde kullanılan benzersiz bir tanımlayıcı numarasıdır. Bu numara, kişilerin veya şirketlerin vergi beyannameleri, vergi ödemeleri ve diğer vergi işlemleri için HMRC tarafından tutulan kayıtlarda kullanılır.

UTR numarası, İngiltere'deki tüm şirketler için zorunlu bir gerekliliktir. HMRC tarafından verilir ve kaydedilir. UTR numarası, şirket vergi hesaplarının yönetimini ve takibini kolaylaştırır ve aynı zamanda kişilerin veya şirketlerin HMRC'ye ödeme yaptıkları tutarların doğru bir şekilde takip edilmesini sağlar.

UTR numarası, HMRC tarafından otomatik olarak verilir ve şirketlerin vergi beyannameleri için kayıt olmaları gerekir. Bir şirket vergi beyannamesi sunmak istediğinde, UTR numarası vergi beyannamesinde yer alır ve beyannamenin HMRC'ye sunulmasını takiben vergi hesabına kaydedilir.

Adres ve Kimlik Doğrulama

İngiltere'de (Birleşik Krallık) limited şirketinin en az bir hissedarı olması gerekir. Limited şirkette birden fazla hissedar olabilmektedir. Tek hissedar olarak 1 hisseniz olacak ve şirketin %100'üne sahip olacaksınız. Şirket kaydedildikten sonra doğrudan Companies House ile iletişime geçerek daha fazla hisse ekleyebilirsiniz. Hissedar sayısı birden fazla olacaksa belirteceğiniz oranlarla şirket hisseleri hissedarlara paylaştırılacaktır.

İngiltere'de kara para aklama faaliyetlerini önlemek için çeşitli düzenlemeler vardır. Bu düzenlemeler, yasal olarak elde edilmemiş para veya mal varlıklarının yasallaştırılmasını veya bu para veya mal varlıklarının yasadışı faaliyetlerle ilişkilendirilmesini engellemeye yöneliktir.

Bu sebeple tüm müşterilerimizi kimlik doğrulaması yapması gerekir. Doğrulama işlemi yapmayan müşteriler hizmetlerimizden faydalanamaz.

Şirket kuruluş hizmetini satın aldıktan sonra bir başvuru formu doldurmanız gerekecektir. Fomda belirteceğiniz kişisel bilgileriniz, şirket bilgileriniz ve ortaklık yapısını gösteren bilgiler ile birlikte İngiltere Şirketler Evi'ne başvurulur. Başvuru öncesi bir mobil uygulama ile şirket kuruluşu başvurusunun sizin tarafınızdan yapıldığını kanıtlamanız için kimlik doğrulaması yapmanız gerekir. Kimlik doğrulama işlemi pasaport veya kimlik kartınızı tanıtma, yüzünüzü net bir şekilde gösteren bir selfie çekimi ile birlikte birkaç güvenlik prosedürünü içerir. Kurulacak şirkette birden fazla hissedar mevcutsa ya da şirket yöneticiniz siz ya da hissedarlarınızdan biri değilse, kurulumda gösterilen her kişinin kimlikleri aynı şekilde doğrulanmalıdır. Bu güvenlik kontrolünü tamamladığınız takdirde şirketiniz kurulacaktır. Güvenlik kontrolü tamamlanmadığı durumlarda şirket kurulumu gerçekleşmeyecektir.

Kimlik doğrulaması için Credas kimlik doğrulama uygulaması ile yapılır. Google Play ve App Store üzerinden bu uygulamayı indirebilirsiniz.

Credas kullanılarak yapılacak doğrulama için üzerinden tek kullanımlık bir Referans Kodu oluşturlacak ve tarafınıza iletilecektir.

Referans kodu ile Credas uygulamasına girip yüzünüzü gösteren bir selfie fotoğraf çekmeniz istenir. Bu selfie çekiminden sonra, pasaport ya da kimlik kartınızın fotoğraflarını çekip sisteme yüklemeniz gerekir. Bu işlemler sonrası kimlik doğrulama işlemeni tamamlanmaktadır.

Doğrulama için Pasaport ya da ulusal kimlik kartınızı kullanabilirsiniz. Eğer pasaportunuz varsa onay işlemlerinizi hızlandırmak için pasaport kullanmanız önerilir.

Şirket kuruluşu için bildirdiğiniz ikamet adresinizi doğrulamanız gerekmektedir. Doğrulama için Edevlet uygulaması veya www.turkiye.gov.tr websitesinden barkodlu Yerleşim Yeri belgesini iletmeniz yeterlidir. Doğrulama işlemi için adresinize bir posta veya doğrulama amaçlı bir kod gönderilmez. Edevlet belgesi yeterlidir.

Soru Cevap

Şirket kuruluşu için hangi bilgileri vermem gerekiyor?

Şirketinizi ismi, Kişisel bilgileriniz (Adresiniz, doğum tarihiniz ve uyruğunuz) ihtiyacınız olacak. Kayıtlı ofis adresi: Ev adresinizi veya iş adresinizi seçebilirsiniz (eğer ayrı bir ticaret adresiniz varsa). Varsa, sanal bir işletme adresi de kullanabilirsiniz.

İngiltere'ye gelmem ve bir belge imzalamam gerekiyor mu?

İngiltere'de şirket kurmak için İngiltere'ye gelmeniz, turistik veya oturum vizenizin olması gerekmiyor. Belgelerinizi email ile göndermeniz ve şirket kuruluşu için onay vermeniz yeterli.

İngiltere'de şirket kuruluşu ne sürede yapılıyor?

İngiltere'de şirket kuruluşunun tamamlanması duruma göre değişmektedir. İngiltere'de şirketlerin kurulduğu ve bağlı olduğu devlet dairesi Companies House'dur. Çoğu durumda, Companies House şirketinizi 1 iş günü içinde tescil edecektir. İşletmelerin çoğu 48 saat içinde kurulur.

İngiltere'de bir şirket adını nasıl seçebilirim?

Şirketinizin adını seçtikten sonra bize söylemeniz yeterli. Müsait olup olmadığını size anında söyleyeceğiz. Kullanılabilir bir ada karar verdiğinizde, dört adımlık basit sürecin bir parçası olarak adı sizin için kaydedeceğiz.

Şirket adımın sonunda LTD olması gerekir mi?

İngiltere'de şirketlerin kurulduğu ve bağlı olduğu devlet dairesi olan Companies House limited şirketlerin şirket adının sonunda Limited veya LTD eklenmesini talep etmektedir. Nasıl göründükleri dışında, Limited veya Ltd ad sonları arasında hiçbir fark yoktur.

Hissedar (Shareholder) nedir? Yeni limited şirketim için hissedarlar gerekli mi?

İngiltere'de Ltd şirketler bir hissedardan oluşabiliyor.

Şirket Adresi, Hizmet Adresi, Resmi Posta Yönlendirme, Onay Beyanı Bildirimi

Londra Şirket Adresi

İngilterede kayıtlı ofisiniz oluşturmaya çalıştığınız şirketle aynı bölgede olmalıdır. İngiliz limited şirketi oluşturmak için kayıtlı ofis adresiniz olarak bir İngiltere adresinize sahip olmanız gerekir. Tüm hizmet paketlerimiz bir yıllık yasal adres hizmeti içermektedir.

Londra Hizmet Adresi

Birleşik Krallık yasalarına göre İngiltere'de kurulu şirketleri yöneten kişilerin kişisel ve adres bilgileri halka açık olmalıdır. StartSmart ile İngiltere'de şirket kuruluşu yaptığınızda şirketinizin kayıtlı olduğu adresi hizmet adresi olarak gösteririz. Şirket yöneticinize gelecek resmi postaları dijital olarak size iletiriz.

Resmi Posta Yönlendirme

Companies house ve HMRC gibi resmi kurumlardan gelecek olan tüm belgeler tarafınıza e-posta ile gönderilir.

Onay Beyanı Bildirimi

İngiltere'de bir şirketin yıllık onay bildirimi (confirmation statement), Companies House'a verilmesi gereken bir belgedir. Bu bildirimin amacı, şirketin Companies House kayıtlarının güncel olduğunu doğrulamaktır. Bildirim, şirketin son yılda yapılan değişiklikleri içermeli ve Companies House'a sunulması gereken bilgileri listelemelidir.

Confirmation statement, şirketin aşağıdaki bilgileri doğrulamasını içerir:

  • Şirket adı ve kayıtlı adresi
  • Yönetim kurulu üyelerinin ve müdürlerin isimleri ve adresleri
  • Hisse senedi sahiplerinin isimleri ve adresleri
  • Pay sermayesi ve hisse senedi tipleri
  • Şirketin sicil numarası
  • Şirketin ana faaliyetleri

Bildirimin düzenli bir şekilde yapılması önemlidir çünkü şirket bilgilerinin doğru ve güncel olması gerekmektedir. Bildirim, şirketin Companies House kayıtlarının güncel olmasını sağlar ve şirket yöneticilerinin ve müdürlerinin, şirketle ilgili önemli değişiklikleri takip etmelerine yardımcı olur. Companies House, bildirimin düzenli olarak yapılmaması durumunda yasal yaptırımlar uygulayabilir.

Banka Hesabı ve Ödeme Sistemleri

Banka hesabı başvurusu

İngiltere'de şirket sahipleri ve şirket müdürler banka hesabı açmak için İngiltere'ye gelmek zorunda değildir. Ancak bir çok banka şirket banka hesabı açmak için şirket direktörünün İngiltere'de oturumu olmasını talep eder. Bu sebeple İngiltere'de banka hesabınızı Wise ve Payoneer ile açarız. Kendi websitenizden ödeme almak istiyorsanız Stripe hesabınızın açılışını yaparız.

Wise Banka Hesabı

Wise (eski adıyla TransferWise), uluslararası para transferi hizmeti sunan bir finansal teknoloji şirketidir. Wise, bireylerin ve şirketlerin düşük maliyetli ve hızlı bir şekilde para göndermelerine ve alışveriş yapmalarına olanak sağlar.

Wise, geleneksel bankaların sunduğu döviz kurlarına kıyasla daha uygun döviz kurları sunar. Şirket, para transferlerini gerçek kur üzerinden gerçekleştirir ve gizli ücretler veya komisyonlar talep etmez. Bunun yerine, transfer işlemleri için şeffaf bir ücret yapısı kullanır. Wise kullanıcıları, banka hesapları arasında para gönderme, para alma ve döviz alım satımı gibi işlemleri kolayca gerçekleştirebilirler.

Wise, kullanıcı dostu bir platform sağlar ve çevrimiçi veya mobil uygulama üzerinden erişilebilir. Kullanıcılar, transfer yapacakları ülkeye ve para birimine bağlı olarak işlemlerini tamamlayabilirler. Wise ayrıca çeşitli para birimlerini destekler ve 70'ten fazla ülkede faaliyet göstermektedir.

Wise, müşteri hesaplarını dünya çapında yerel banka hesaplarıyla entegre ederek hızlı para transferi sağlar. Bu, müşterilerin para almak veya göndermek için uluslararası banka hesap bilgilerini kullanmalarını gerektirmez.

Wise, kullanıcı verilerini koruma altına almak için güvenlik önlemleri kullanır ve finansal düzenleyiciler tarafından denetlenir. Wise, dünya çapında milyonlarca kullanıcıya hizmet veren popüler bir uluslararası para transferi platformudur.

Payoneer Banka Hesabı

Payoneer bir ödeme işleme şirketidir ve küresel ödemeler yapmak isteyen şirketler ve bireyler için çeşitli hizmetler sunar. Payoneer'ın sunduğu bazı temel hizmetler şunlardır;

Ödeme Alma: Payoneer, diğer şirketlerden ödeme almak isteyen kişiler veya şirketler için bir ödeme alım hizmeti sunar. Bu hizmet, ödeme alıcısının banka hesabına veya Payoneer hesabına para aktarılmasını sağlar.

Global Bank Transfer: Payoneer, müşterilerinin dünya genelinde banka transferleri yapmasına olanak tanır. Bu hizmet, müşterilerin işlemlerini daha hızlı ve daha uygun maliyetli hale getirir.

Payoneer Mastercard: Payoneer Mastercard, müşterilerin dünya genelinde alışveriş yapmasına ve para çekmesine olanak tanır. Kart, müşterilerin hesaplarındaki bakiyeyi kullanarak ödeme yapmalarını sağlar.

Döviz Çevirici: Payoneer, müşterilerinin farklı para birimlerinde para transferi yapmasına olanak tanıyan bir döviz çevirici hizmeti sunar.

API Entegrasyonu: Payoneer, müşterilerinin ödeme işlemlerini otomatikleştirmesine olanak tanıyan bir API entegrasyonu hizmeti sunar.

EORI Numarası, DUNS Numarası

EORI

EORI (Economic Operators Registration and Identification), İngiltere'de ticari faaliyetlerde bulunan tüm işletmelerin AB ülkeleriyle mal ve hizmet ticareti yapmak için kaydolması gereken bir tanımlama numarasıdır. Bu numara, İngiltere'deki gümrük işlemlerinde kullanılır ve işletmelerin ithalat veya ihracat sırasında gümrük işlemlerini kolaylaştırır.

EORI numarası, işletmelerin mal veya hizmetleri ithal veya ihraç ederken, gümrük beyannamelerini doldururken veya gümrük işlemlerinde diğer belgeleri düzenlerken kullanılır. EORI numarası, işletmelerin faaliyetlerinin türüne ve özelliklerine göre farklılık gösterir.

İngiltere'deki işletmeler, EORI numarası almak için HM Revenue and Customs (HMRC) tarafından belirlenen belirli şartları yerine getirmeleri gerekmektedir. EORI numarası, işletmelerin AB ülkeleriyle mal ve hizmet ticareti yapmalarını kolaylaştıran ve gümrük işlemlerini hızlandıran önemli bir tanımlama numarasıdır.

DUNS numarası

DUNS numarası, Dun & Bradstreet tarafından sağlanan bir küresel tanımlayıcı numarasıdır. Dun & Bradstreet, bir şirketin finansal güvenilirliğini değerlendirmek ve ticari krediler vermek isteyen kurumların kullanabileceği bir şirket veri tabanı sağlayıcısıdır.

DUNS numarası, bir şirketin benzersiz bir kimlik numarasıdır ve genellikle ticari kredi başvuruları, hükümet ihaleleri, sözleşmeler, işletme lisansları ve diğer işlem türleri için gereklidir. DUNS numarası, ayrıca, bir şirketin işletme geçmişi, finansal durumu, operasyonları ve diğer özellikleri gibi bilgileri de içerebilir.

DUNS numarası, bir şirketin finansal güvenilirliği hakkında bilgi sağladığı için, ticari krediler için başvururken önemli bir faktördür. Ayrıca, bir şirketin iş yapmak için gerekli olan lisans ve izinlerin alınması gibi işlemlerde de gereklidir.

DUNS numarası, herhangi bir şirketin Dun & Bradstreet tarafından verilen ücretli bir hizmetle alınabilir. Dun & Bradstreet, dünya genelinde birçok ülkede DUNS numarası sağlamaktadır.

+44 Telefon Numarası, Alan Adı Tescili

+44 Telefon Numarası

+44 İle başlayan mobil cep telefonu hattı için SIM kart adresinize ücretsiz gönderilecektir.

İngiltere'de 3GB data, 1.000 Dakika, 1.000 SMS, 100 Uluslararası görüme dakikası içeren aylık abonelik paketi £5'dır. Aboneliğinizi daha kapsamlı bir paket olarak başlatabilirsiniz.

SIM kartınızı teslim aldıktan sonra hesabınızı aktif edebilmeniz için yapmanız gerekenleri size email ile göndereceğiniz. SIM kartınızı aktive edip aboneliğinizi başlatabilirsiniz. Aylık veya yıllık planlardan birini seçebilirsiniz.

Telefon hattı +44 numaralı Vodafone alt yapısıyla çalışan mobil bir hattır. Aktive etmek için eposta adresinizle bir hesap oluşturup kredi kartınızla ödeme yapmanız gerekir. Adres veya kimlik belgesi gerekli değildir.

Alan adı tescili

İngiltere şirketinizi temsil etmek için bir yıllık ücretsiz .co.uk veya uk alan adı tescili yapılacaktır.

Amazon Amerika ve Avrupa Satıcı Hesabı Açılışı

Avrupa'da ve Amerika'da profesyonel satıcı hesabınızı sizin adınıza İngiltere'de kurulacak şirketiniz ile açıyoruz.

Amazon Amerika ve Avrupa profesyonel satıcı hesabıyla Amazon Amerika ülkelerinde (ABD, Kanada, Meksika) ve Avrupa'da (İngiltere, Almanya ve tüm Avrupa ülkeleri) ürün listeyebilir, tüm dünyaya satış yapabilirsiniz.

Amazon Amerika'da satıcı hesabı açmak için neye ihtiyacım var?

İngiltere'de kurulu bir şirket ve bir banka hesabınızın olması yeterli. Yurt dışında şirket kurmak her ne kadar mecbur olmasa da Amazon'da satışa ilk defa başlayacaksanız İngiltere'de şirket kurmanın ve satışlarınızı bu şirketiniz ile yapmanın birçok avantajı bulunuyor.

Eğer Birleşik Krallık'ta bir şirket kurmak isterseniz, bu hizmet paketimiz şirket kuruluşunu içermektedir.

Amazon'dan ödeme almak için banka hesabı açılışı hizmeti veriyor musunuz?

Amazon banka hesabı için farklı bankalarla çalışabilirsiniz. Amazon'dan ödeme alabileceğiniz WISE hesap açılışı bu hizmet paketinde yer almaktadır.

Şahıslara Amazon Satıcı Hesabı Açıyor musunuz?

Amazon'da satıcı olmak isteyenlerin başarılı, sürdürülebilir ve karlı bir satıcı olabilmeleri için şahıs hesabı yerine şirket hesabı ile başlamalarını tavsiye ediyoruz. Bu sebeple şahıslar için hesap açılışı yapmıyoruz. İngiltere'de şirket kuruluşu hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için tıklayın.

Satıcı Hesabı Açılışını Garanti Ediyor musunuz?

Amazon farklı sebeplerle satıcı hesabınızı açmayabilir. Bu sebepler arasında "sizin daha önce kapanmış veya açılış sürecinde olup açılamamış hesabınız olması", "adres ve kimlik bilgilerinizin yanlış olması" da olabilir. Bu gibi durumlarda Amazon bir gerekçe belirtmeden hesabı açmayacaktır. Sizden talep edeceğimiz belgeleri eksiksiz olarak sunarsanız ve daha önce kapanmış veya reddeilmiş bir hesabız yoksa satıcı hesabınızı sorunsuz bir şekilde açıyoruz.

Amazon Satıcı Hesabımı Ne Sürede Açıyorsunuz?

Sizden istediğimiz bilgileri ve belgeleri hazır etmeniz sonrası hesap açılışı için başvurunuz yapılacaktır. Eğer evraklarınızda eksik veya sorun yok ise 5 gün içerisinde satıcı hesabınız satışa hazır hale gelecektir. Başvuru yapıldıktan sonra onay sürecinde uzama olursa bu tamamen Amazon'dan kaynaklı olacaktır. Amazon satıcı hesabınızın açılma süresi bilgi ve belge eksikliği gibi sebeplerle uzasa dahi, satıcı hesabınız açılıncaya kadar tüm süreci takip ediyoruz.

Amazon'da satıcı hesabı açmak ücretli mi?

Amazon İngiltere'de (amazon.co.uk) aylık KDV dahil £30 ödeyerek profesyonel bir satıcı hesabı açabilirsiniz. Almanya'da bu ücret 39 EURO'dur. Amazon Avrupa'da açacağınız satıcı hesabı ile tüm Avrupa'da satış yapabilirsiniz. Amazon Amerika'da satıcı hesabı ücreti için aylık ödemeniz gereken ücret $39.99'dir.

Amazon Satıcı Hesabını Kendim Açabilir miyim?

Satıcı hesabınızı kendiniz de açabilirsiniz. Ancak; gireceğiniz yanlış bir bilgi veya eksik/yanlış bir belge hesabınızın açılmasını geciktirebilir veya hesabınız bir daha aynı şirket üzerinden açılamayacak şekilde askıya alınabilir. Her ne kadar Amazon satıcı hesabı için açılması için yapılması gerekenler ve gerekli belgeler net olarak belli olsa bile, hem Türkiye'de hem de Dünya'da her gün yüzlerce başvuru Amazon tarafından reddedilmektedir. İngiltere Londra merkezli ve tecrübeli bir danışmanlık şirketi olarak satıcı hesabınızı sorunsuz ve hızlı bir şekilde açacak şekilde başvuru sürecini yürüteceğiz. Sağlıklı bir şekilde açılacak Amazon satıcı hesabı sayesinde ileride yaşayacağınız performans kayıplarını ve sorunları engelleyeceğiz.

Amazon'dan gelecek ödemeleri hangi banka hesabına alacağım?

Amazon, satış gelirlerinizi ödemek için elektronik havale kullanır. Ödeme alabilmeniz için, satıcı hesabınızda Amazon'un ödeme yapabileceği bir banka hesabı belirtilmesi gerekir. Amazon ödemelerinizi bir kredi kartına veya PayPal gibi çevrimiçi bir ödeme sistemine yapmamaktadır. Bu sebeple Amazon'dan ödeme alabileceğiniz Amazon'un onayladığı bir banka hesabına sahip olmanız gerekir.

Satıcı hesabınızla ilişkili bir işletme adresine sahip olmanız, Banka hesabınızın Amazon Döviz Kuru Çevirici tarafından desteklenen bir ülkede olması, Banka hesap bilgileriniz güncel olması, Birden fazla Amazon Avrupa pazaryerinde satış yapıyorsanız her pazaryeri için ayrı bir banka hesabı tanımlamanız gibi gereksinimleri karşılamanız gerekir.

Amazon'dan ödeme alabilmeniz için Amazon'un onayladığı bankalarda hesap sahibi olmanız gerekir. Wise,Payoneer ve Amazon Seller Wallet ile Amazon ABD, Amazon İngiltere, Amazon Almanya ve tüm ülkeler için USD, GBP, EURO para biriminde banka hesabı açılışı konusunda destek vereceğiz.